CGG17002
Export: PDF
-
General information
-
Last updates
Last updates DateType of updateInformation06.10.2017Melding - sluttmelding05.10.2017StatusFerdig02.10.2017Melding - ukemelding30.09.2017Høringskommentar HavforskningsinstituttetVi har ingen merknader til at undersøkelsen går som planlagt.28.09.2017StatusPågående27.09.2017Melding - oppstartsmelding20.09.2017Melding - endringsmeldingEndringemelding på grunn av en liten justering av netto-området. Det er ingen endring av brutto-området.18.09.2017Høringskommentar FiskeridirektoratetVi viser til endringsmelding datert 15.09.2017 angående ovennevnte undersøkelse. Netto
område er justert, men er innenfor opprinnelig meldt brutto område.
Fiskeridirektoratet har ingen merknader til endringen, i det vi viser til vår uttalelse datert
08.09.2017.13.09.2017StatusPlanlagt13.09.2017Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOD har ingen merknader til at undersøkelsen gjennomføres som planlagt dersom tilrådningene som angitt blir fulgt.
I ODs tilrådning inngår ikke "minsteavstand/skremmeavstand i nautiske mil. Det må være fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.
Dersom undersøkelsen aksepteres gjennomført slik den er tilrådd, stadfestes dette gjennom oppstartsmelding.
Skulle det oppstå situasjoner i forhold til fiskeriaktiviteten, ber vi om å bli underrettet om dette. Undersøkelsen kan bli stanset eller endret på kort varsel dersom det oppstår konflikt med fiskeriene.
12.09.2017Høringskommentar HavforskningsinstituttetVi har ingen merknader til at undersøkelsen går som planlagt.12.09.2017Høringskommentar HavforskningsinstituttetVi har ingen merknader til at undersøkelsen går som planlagt.08.09.2017Høringskommentar FiskeridirektoratetVi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for
fiskeriaktivitet i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det
oppstår konflikter med fiskeriene.
Man må være oppmerksom på at enkeltfartøyer, typisk autolinefartøy, kan drive fiske over
relativt store områder, og ha raske forflytninger.
Etter en helhetsvurdering, med bakgrunn i type undersøkelse og at fiskefartøy kan være i
fiske i nærheten av undersøkelsesområdet, legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas
hensyn til en skremmeavstand på 18 nautiske mil for eventuelle fartøy som driver
direktefiske etter torsk og hyse under innsamlingen av data i denne undersøkelsen.
Ut fra en helhetsvurdering vil Fiskeridirektoratet anmode om fiskerikyndig bemanning på
fartøyet som utøver undersøkelsen. Fiskeridirektoratet noterer at Edmund H. Pedersen er
meldt inn som fiskerikyndig, om bord i fartøyet GEO CORAL, LACA8.07.09.2017Melding - endringsmeldingDet vil bli samlet inn en mindre 3D med tie-linjer. Brutto- og netto-området er endret for å ha fleksibilitet med hensyn til andre operasjoner og aktiviteter i dette området. Perioden er ikke endret, det er estimert at innsamlingen vil ta 10-15 dager inne05.09.2017Melding - endringsmeldingPå grunn av godt vær er det mulig at båten vil være tilgjengelig for denne undersøkelsen tidligere enn antatt. Vi ber derfor om oppstart 18/9. Navn på fiskerikyndig er nå lagt inn.28.08.2017StatusUnder behandling -
Licences
Licences Type of licenceLicence nameUndersøkelsestillatelse553 -
Company the acquisition is done for
Company the acquisition is done for Company nameCGG Services (Norway) AS -
Company doing the acquisition
Company doing the acquisition Company nameCGG Services (Norway) AS -
Data format
Data format Type dataFormatMediumCommentSeismiske dataSEG-D3592NavigasjonsdataP1903592 -
Vessel
Vessel Vessel NameType of vesselPhone numberIMO-numberCall signalNationGeo CaspianAnnet fartøy+47 2367 5270 (EXT 804) / +870 7650443249525560LACW8NorgeGeo CoralHovedfartøy (innsamlingsfartøy)+33 (0) 78347 9384 / +870 7651230929492579LACA8Norge -
Fishery expert
Fishery expert From dateTo dateNamePhone number -
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Area in degrees and decimal minutes.Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutes
(decimal)EW degreesEW minutes
(decimal)17150.50N2049.67E27150.50N2049.67E37152.74N2125.85E47152.74N2125.85E5723.95N2235.72E6723.95N2235.72E77260.00N2419.31E87317.46N2512.25E97332.40N2540.01E107332.40N2540.01E117332.40N2540.01E127332.40N2540.01E137332.40N2540.01E147332.40N2540.01E157332.40N2540.01E167346.46N258.32E177346.46N258.32E187346.46N258.32E197328.78N216.08E207328.78N216.08E217220.82N1924.46E227220.82N1924.46E237220.82N1924.46E247220.82N1924.46E257220.82N1924.46E267220.82N1924.46E277220.82N1924.46E28725.59N1954.54E297150.80N200.00E307150.80N200.00E317150.80N200.00E327150.80N200.00E337150.80N200.00E -
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Area (the same as above) in degrees, minutes and decimal seconds.Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutesNS secondsEW degreesEW minutesEW seconds1715029.79N204940.47E2715029.79N204940.48E3715244.62N212551.27E4715244.63N212551.28E572357.20N223543.07E672357.20N223543.09E7725959.91N241918.39E8731727.34N251215.24E9733223.91N25400.33E10733223.91N25400.34E11733223.93N25400.34E12733223.94N25400.35E13733223.95N25400.34E14733223.96N25400.34E15733223.97N25400.33E16734627.78N25819.20E17734627.78N25819.19E18734627.79N25819.18E19732846.70N2164.88E20732846.70N2164.87E21722049.05N192427.65E22722049.04N192427.64E23722049.03N192427.64E24722049.01N192427.63E25722049.00N192427.64E26722048.99N192427.64E27722048.98N192427.65E2872535.49N195432.54E29715047.95N2000.25E30715047.94N2000.26E31715047.94N2000.27E32715047.93N2000.28E33715047.93N2000.29E