Ormen L-Geodesy
Export:
PDF
![PDF icon](https://factpages.sodir.no/Images/file-pdf.png)
-
General information
-
Last updates
Last updates DateType of updateInformation22.11.2010StatusFerdig22.11.2010Melding - sluttmelding15.11.2010StatusPågående11.11.2010Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOljedirektoratet har ingen merknader til at undersøkelsen utføres som planlagt.10.11.2010Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering: Fiskeridirektoratet Møre og Romsdal viser til tidligere tilrådninger, hvor det fremgår at øst for omsøkt område foregår et aktivt fiske med autoline og garn i kanten på Nyegga. Dette fisket er relativt arealkrevende. Konvensjontelt fiske med trål utøves også. Transponderne planlegges utsatt på dybder dypere enn hva tradisjonelt fiskeri utøves på. Sammendrag og tilrådning: Forutsetter at operasjonen utføres med den største aktsomhet, uten å være til hinder for fiskeriaktivitet i området. Det oppfordres til at det tas kontakt med Kystvaktsentralen /kystvakt for å orientere seg om fiskeriaktivitet og evt. stående fiskeredskap i området før operasjonen tar til.08.11.2010Melding - endringsmeldingOrmen L-Geodesy er blitt utsatt fordi fartøyet Normand Subsea måtte benyttes til Ormen Lange Mid (OD ref 7340).01.11.2010StatusPause15.10.2010Melding - ukemeldingOperasjonen er midlertidig stoppet fordi fartøyet skal benyttes til Ormen Lange Mid Geoteknisk (OD ref 7340). Arbeidet gjenopptas når 7340 er fullført. Antatt varighet for 7340 er 2-3 uker.06.10.2010StatusPågående06.10.2010Melding - oppstartsmelding01.10.2010Melding - endringsmeldingEndring av start- og sluttdato. Endringen skyldes forsinket mobilisering.26.08.2010Melding - endringsmeldingMelding om fiskerikyndig, samt noe endring av start og sluttdato. Dette skyldes utsatt oppstart.03.08.2010StatusPlanlagt03.08.2010Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOljedirektoratet har ingen merknader til at undersøkelsen utføres som planlagt.03.08.2010Høringskommentar HavforskningsinstituttetHavforskningsinstituttet har ingen merknader på ressursbiologisk grunnlag.03.08.2010Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering fra Fiskeridirektoratet region Møre og Romsdal:
Øst for omsøkt område foregår der et aktivt fiske med autoline og garn i "kanten" på "Nyegga". Dette fiske er relativt arealkrveende. Konvensjonelt fiske med trål utøves også. Transponderne planlegges utsatt på dybder dypere enn hva tradisjonelt fiskeri utøves på.
Sammendrag og tilrådning:
Vi forutsetter at operasjonen utføres med den største aktsomhet, uten å være til hinder for fiskeriaktivitet i området. Det oppfordres til at det tas kontakt med Kystvaktsentralen / kystvakt for å orientere seg om fiskeriaktivitet og evt. stående fiskeredskap i området før operasjonen tar til. Posisjonene til de utplasserte transponderne må innberettes til Kystvaktsentralen og andre relevante aktører - Sjøkartverket, kystverket etc. Ut i fra mottatt informasjon er ikke transponderne konstruert for å kunne tråle over de. Det er av stor betydning at plasseringen av transponderne gjøres kjent i fiskermiljøene som opererer i dette farvannet.
Fiskeridirektoratet oppfordrer AS Norske Shell om å ha kyndig fiskeripersonell om bord når utplasseringen av transponderne gjennomføres. Dette for å ha kunnskaper om lokale forhold i det aktuelle området, samt orientere nærliggende fiskefartøy om prosjektet.13.07.2010StatusUnder behandling -
Licences
Licences Type of licenceLicence nameUndersøkelsestillatelse378 -
Company the acquisition is done for
Company the acquisition is done for Company nameA/S Norske Shell -
Company doing the acquisition
Company doing the acquisition Company nameA/S Norske Shell -
Data format
Data format Type dataFormatMediumCommentNavigasjonsdataikke kjentikke kjentData for måling av innsynking av havbunn -
Vessel
Vessel Vessel NameType of vesselPhone numberIMO-numberCall signalNationNormand SubseaHovedfartøy (innsamlingsfartøy)+4412243498549411551LAWI7Norge -
Fishery expert
Fishery expert From dateTo dateNamePhone number -
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Area in degrees and decimal minutes.Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutes
(decimal)EW degreesEW minutes
(decimal)16319.02N515.06E26319.33N513.52E36319.33N513.52E46319.33N513.52E56319.33N513.52E66319.34N513.52E76319.34N513.52E86319.34N513.52E96324.00N517.25E106329.79N520.35E116331.95N513.74E126331.95N513.74E136331.95N513.74E146331.95N513.74E156334.52N512.97E166334.52N512.97E176336.86N513.05E186336.86N513.05E196336.86N513.05E206336.86N513.05E216338.46N517.09E226338.46N517.09E236338.97N519.90E246338.97N519.90E256338.97N519.90E266336.17N528.23E276336.17N528.23E286336.17N528.23E296336.17N528.23E306336.17N528.23E316332.38N527.43E326332.38N527.43E336332.38N527.43E346332.38N527.43E356329.79N522.76E366323.84N518.99E376323.84N518.99E386319.02N515.06E396319.02N515.06E406319.02N515.06E -
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Area (the same as above) in degrees, minutes and decimal seconds.Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutesNS secondsEW degreesEW minutesEW seconds163190.92N5153.62E2631920.07N51331.26E3631920.07N51331.25E4631920.08N51331.24E5631920.09N51331.24E6631920.11N51331.23E7631920.12N51331.24E8631920.13N51331.24E9632359.85N51715.08E10632947.18N52021.13E11633156.72N51344.57E12633156.73N51344.56E13633156.73N51344.55E14633156.74N51344.55E15633430.94N51258.02E16633430.96N51258.02E17633651.76N5132.71E18633651.77N5132.71E19633651.78N5132.72E20633651.79N5132.73E21633827.47N5175.15E22633827.47N5175.16E23633858.13N51954.05E24633858.13N51954.06E25633858.13N51954.07E26633610.43N52814.01E27633610.42N52814.02E28633610.41N52814.03E29633610.40N52814.03E30633610.39N52814.03E31633222.89N52725.92E32633222.88N52725.92E33633222.87N52725.91E34633222.86N52725.90E35632947.64N52245.77E36632350.62N51859.14E37632350.61N51859.14E3863190.93N5153.66E3963190.92N5153.65E4063190.92N5153.64E