MCG14002
Export: PDF
-
General information
-
Last updates
Last updates DateType of updateInformation31.07.2014Melding - sluttmeldingSuspension from June 19. Recommencement expected in late September/early October31.07.2014StatusFerdig31.07.2014Melding - endringsmeldingsuspension from 19 June. Recommencement expected late season02.07.2014StatusPause26.06.2014Melding - endringsmeldingsuspension from 19 June. Recommencement expected late season25.06.2014Melding - ukemelding17.06.2014Melding - ukemelding11.06.2014Melding - ukemelding06.06.2014Melding - ukemelding27.05.2014Melding - ukemelding19.05.2014Melding - ukemelding14.05.2014Melding - oppstartsmeldingVessel mobilised from Tromsø and is heading for survey area. First line planned in long West to East line number 23.14.05.2014StatusPågående22.04.2014StatusPlanlagt22.04.2014Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOD har ingen merknader til at undersøkelsen gjennomføres som planlagt dersom tilrådningene som angitt blir fulgt.
I ODs tilrådning inngår ikke «minsteavstand/skremmeavstand i nautiske mil».
Det må være fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.
Dersom undersøkelsen aksepteres gjennomført slik den er tilrådd, stadfestes dette gjennom oppstartsmelding.
Skulle det oppstå situasjoner i forhold til fiskeriaktiviteten, ber vi om å bli underrettet om dette. Undersøkelsen kan bli stanset eller endret på kort varsel dersom det oppstår konflikt med fiskeriene.
14.04.2014Høringskommentar FiskeridirektoratetSammendrag og tilrådning
Vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for fiskeriaktivitet i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det oppstår konflikter med fiskeriene.
Undersøkelsens geografiske utstrekning samt at det er relativt få og spredte linjer som skal samles inn, bør åpne for fleksibilitet til fordel for fiskeriaktiviteten. Man må være oppmerksom på at enkeltfartøyer, typisk autolinefartøy, kan drive fiske over relativt store områder, og ha raske forflytninger.
Etter en helhetsvurdering, med bakgrunn i type undersøkelse og at fiskefartøy kan være i fiske i nærheten av undersøkelsesområdet, legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til en skremmeavstand på 18 nautiske mil for fartøy som driver direktefiske etter torsk og hyse under innsamlingen av data i denne undersøkelsen.
Ut fra en helhetsvurdering vil Fiskeridirektoratet anmode om fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.
Vi tilrår at fiskerikyndig etablerer kontakt med Kystvaktsentralen for å orientere seg om fiskeriaktiviteten i området.28.03.2014Høringskommentar HavforskningsinstituttetVurdering og tilrådning: Det aktuelle området er ikke i konflikt med gyteområder i det aktuelle tidsrommet, og vi har derfor ingen merknader på ressursbiologisk grunnlag til at undersøkelsen kan gå som planlagt.25.03.2014StatusUnder behandling -
Licences
Licences Type of licenceLicence nameUndersøkelsestillatelse492 -
Company the acquisition is done for
Company the acquisition is done for Company nameMultiClient Geophysical AS -
Company doing the acquisition
Company doing the acquisition Company nameSevmorneftegeophysica -
Data format
Data format Type dataFormatMediumCommentSeismiske dataSEGDTAPE -
Vessel
Vessel Vessel NameType of vesselPhone numberIMO-numberCall signalNationAkademik NemchinovHovedfartøy (innsamlingsfartøy)+870 327 302 9418409032UETMRusslandAkademik ShatskiyHovedfartøy (innsamlingsfartøy)+870 327 302 9418407010UAIRRusslandAkademik ShatskiyHovedfartøy (innsamlingsfartøy)+7 8152 69 10 348407010UAIRRussland -
Fishery expert
Fishery expert From dateTo dateNamePhone number -
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Area in degrees and decimal minutes.Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutes
(decimal)EW degreesEW minutes
(decimal)17052.45N3317.68E27052.45N3317.68E37052.45N3317.68E47340.78N3736.20E57340.78N3736.20E67340.78N3736.20E77340.78N3736.20E87438.45N3735.96E97438.45N3735.96E107438.45N3735.96E117438.45N3735.96E127438.45N3735.96E137440.66N2440.88E147440.66N2440.88E15741.14N2217.34E16741.14N2217.34E17741.13N2217.33E18741.13N2217.33E19741.13N2217.33E20741.13N2217.33E21741.13N2217.33E227212.40N234.79E237212.40N234.79E247212.40N234.79E257212.40N234.79E267120.11N2718.30E277120.11N2718.30E -
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Area (the same as above) in degrees, minutes and decimal seconds.Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutesNS secondsEW degreesEW minutesEW seconds1705227.20N331740.65E2705227.21N331740.66E3705227.21N331740.67E4734047.04N373612.02E5734047.05N373612.03E6734047.06N373612.04E7734047.07N373612.04E8743826.73N373557.36E9743826.75N373557.35E10743826.76N373557.34E11743826.77N373557.33E12743826.77N373557.32E13744039.50N244053.07E14744039.50N244053.06E157418.10N221720.11E167418.10N221720.10E177418.09N221720.09E187418.08N221720.09E197418.07N221720.09E207418.06N221720.09E217418.05N221720.09E22721224.04N23447.54E23721224.03N23447.54E24721224.02N23447.55E25721224.02N23447.56E2671206.39N271818.03E2771206.39N271818.04E