DG1103
Export: PDF
-
General information
-
Last updates
Last updates DateType of updateInformation25.07.2011StatusAvlyst12.07.2011StatusUnder behandling12.07.2011StatusPlanlagt12.07.2011Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOljedirektoratet har ut fra en helhetlig forvaltningsmessig vurdering tatt avstand fra Fiskeridirektoratets ønske om å legge mulig skremmeavstand til grunn for sine høringsuttalelser. Vi legger til grunn at en slik konkret anbefaling i den vedlagte uttalelsen fra Fiskeridirektoratet er av veiledende karakter.
Vi har ingen merknader til at undersøkelsen blir gjennomført som planlagt. Det må være fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.12.07.2011Høringskommentar HavforskningsinstituttetHavforskningsinstituttet har ingen merknader på ressursbiologisk grunnlag.12.07.2011Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering
Vi forventer liten fiskeriaktivitet i brutto undersøkelsesområde for den aktuelle perioden, men vi kan ikke utelukke sporadisk fiskeriaktivitet helt, herunder fra autolinefartøy og eventuelt hvalfangstfartøy (fangstperiode for hvalfangsten er ut august måned). Vi forventer fiskefartøyer som passerer undersøkelsesområdet i transitt. Basert på historisk aktivitetsinformasjon forventer vi aktivitet fra bunntrålere som fisker hovedsaklig etter torsk i et relativt avgrenset område ca 5 – 10 nm øst for brutto undersøkelsesområde. Vi forventer aktivitet fra autolinefartøy sørvest til sørøst for brutto undersøkelsesområde.
Sammendrag og tilrådning
Vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for fiskeriaktivitet i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det oppstår konflikter med fiskeriene. Etter ei helhetsvurdering, med bakgrunn i type undersøkelse og at fiskefartøy kan være i fiske i nærheten av undersøkelsesområdet, legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til en skremmeavstand på 18 nautiske mil for eventuelle fartøy som driver direktefiske etter torsk og hyse under innsamlingen av data i denne undersøkelsen.
Ut fra en helhetsvurdering vil Fiskeridirektoratet anmode om fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.
24.06.2011StatusUnder behandling -
Licences
Licences Type of licenceLicence nameUtvinningstillatelse613 -
Company the acquisition is done for
Company the acquisition is done for Company nameDONG E&P Norge AS -
Company doing the acquisition
Company doing the acquisition Company nameDONG E&P Norge AS -
Data format
Data format Type dataFormatMediumCommentSeismiske dataSEGD & SEGY3592 -
Vessel
Vessel Vessel NameType of vesselPhone numberIMO-numberCall signalNationKommandor CalumHovedfartøy (innsamlingsfartøy)Ikke kjentGAAMUK -
Fishery expert
Fishery expert From dateTo dateNamePhone number -
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Area in degrees and decimal minutes.Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutes
(decimal)EW degreesEW minutes
(decimal)17251.23N230.36E27251.23N230.36E37251.23N230.36E47251.23N230.36E57251.23N230.36E67321.35N231.07E77321.35N231.07E87321.35N231.07E97321.35N231.07E107321.35N231.07E117321.35N231.07E127321.85N2147.89E137321.85N2147.89E147321.85N2147.89E157321.85N2147.89E167321.85N2147.89E177251.73N2147.44E187251.73N2147.44E197251.73N2147.44E207251.73N2147.44E217251.73N2147.44E227251.73N2147.44E -
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Area (the same as above) in degrees, minutes and decimal seconds.Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutesNS secondsEW degreesEW minutesEW seconds1725113.91N23021.30E2725113.92N23021.32E3725113.92N23021.33E4725113.94N23021.34E5725113.95N23021.34E6732120.95N2314.36E7732120.96N2314.36E8732120.97N2314.36E9732120.97N2314.35E10732120.98N2314.34E11732120.98N2314.33E12732150.99N214753.34E13732150.99N214753.32E14732150.98N214753.31E15732150.97N214753.30E16732150.95N214753.30E17725143.96N214726.28E18725143.95N214726.28E19725143.94N214726.28E20725143.93N214726.29E21725143.92N214726.30E22725143.92N214726.31E