MCG15001
Export: PDF
-
General information
-
Last updates
Last updates DateType of updateInformation19.06.2015StatusAvlyst09.04.2015StatusPlanlagt09.04.2015Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOD har ingen merknader til at undersøkelsen gjennomføres som planlagt dersom tilrådningene som angitt blir fulgt.
I ODs tilrådning inngår ikke "minsteavstand/skremmeavstand i nautiske mil".
Det må være fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.
Dersom undersøkelsen aksepteres gjennomført slik den er tilrådd, stadfestes dette gjennom oppstartsmelding.
08.04.2015Høringskommentar HavforskningsinstituttetVurdering/Tilråding: Vi har på resursbiologisk grunnlag ingen merknader til undersøkelsen.27.03.2015Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering
Historiske fiskeriaktivitetsdata viser at det for de siste 3 årene før 2015 har vært reketrålere i undersøkelsesområdet i innmeldt periode. I årene 2010 og 2011 var det ikke sporbar reketråling i undersøkelsesområdet. Vi forventer at det vil være fiskeriaktivitet fra autolinefartøy sørvest for undersøkelsesområdet, men utelukker ikke helt slik aktivitet i selve undersøkelsesområdet. Det er ikke sporbar fiskeriaktivitet pr. 27.03.2015 i undersøkelsesområdet. De siste 14 dager har det vært autolineaktivitet sørvest for innmeldt område.
Sammendrag og tilrådning
Basert på ovennevnte vurdering, kan undersøkelsen starte opp som planlagt. Aktivitetsbildet kan endre seg relativt raskt, og vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for eventuell fiskeriaktivitet i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det oppstår konflikter med fiskeriene.
Undersøkelsens geografiske utstrekning og typen undersøkelse bør åpne for fleksibilitet til fordel for fiskeriaktiviteten. Man må være oppmerksom på at enkeltfartøyer, typisk autolinefartøy, kan drive fiske over relativt store områder, og ha raske forflytninger.
Etter en helhetsvurdering, med bakgrunn i type undersøkelse og at fiskefartøy kan være i fiske i nærheten av undersøkelsesområdet, legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til en skremmeavstand på 4-5 nautiske mil for eventuelle fartøy som driver direktefiske etter torsk og hyse under innsamlingen av data i denne undersøkelsen.
Ut fra en helhetsvurdering vil Fiskeridirektoratet anmode om fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen. Vi tilrår at fiskerikyndig etablerer kontakt med Kystvaktsentralen for å orientere seg om aktivitet i undersøkelsesområdet.
05.03.2015StatusUnder behandling -
Licences
Licences Type of licenceLicence nameUndersøkelsestillatelse517 -
Company the acquisition is done for
Company the acquisition is done for Company nameMultiClient Geophysical AS -
Company doing the acquisition
Company doing the acquisition Company nameFugro Survey AS -
Data format
Data format Type dataFormatMediumCommentSeismiske dataSEGDTAPE -
Vessel
Vessel Vessel NameType of vesselPhone numberIMO-numberCall signalNation -
Fishery expert
Fishery expert From dateTo dateNamePhone number -
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Area in degrees and decimal minutes.Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutes
(decimal)EW degreesEW minutes
(decimal)17334.42N3645.69E27334.42N3645.69E37334.42N3645.69E47334.42N3645.69E57334.42N3645.69E67434.42N3646.28E77434.42N3646.28E87434.42N3646.28E97434.42N3646.28E107434.42N3646.28E117434.42N3646.28E127434.47N3334.07E137434.47N3334.07E147434.47N3334.07E157434.47N3334.07E167434.47N3334.07E17747.97N3333.52E18747.97N3333.52E19747.97N3333.52E20747.97N3333.52E217334.61N3439.85E227334.61N3439.85E237334.61N3439.85E -
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Area (the same as above) in degrees, minutes and decimal seconds.Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutesNS secondsEW degreesEW minutesEW seconds1733425.00N364541.11E2733425.00N364541.12E3733425.01N364541.14E4733425.02N364541.14E5733425.03N364541.15E6743425.21N364616.86E7743425.22N364616.86E8743425.23N364616.85E9743425.24N364616.85E10743425.24N364616.84E11743425.24N364616.83E12743428.41N33344.45E13743428.41N33344.44E14743428.40N33344.42E15743428.39N33344.42E16743428.38N33344.41E1774758.37N333331.33E1874758.36N333331.34E1974758.35N333331.34E2074758.34N333331.35E21733436.63N343950.97E22733436.62N343950.98E23733436.62N343950.99E