ST11305
Export: PDF
-
General information
-
Last updates
Last updates DateType of updateInformation08.07.2011StatusFerdig08.07.2011Melding - sluttmelding05.07.2011Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertVi har ingen merknader til at undersøkelsen blir gjennomført som planlagt med en forlengelse at tidsperioden til 19.7.2011 og har registrert at fiskerikyndig for denne undersøkelsen er Steinar Bastesen fra 29.6.2011 – 19.7.2011.05.07.2011Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskeridirektoratet avga uttalelse for denne undersøkelsen 14.4.2011 for perioden 4.5.2011 – 6.7.2011. Vi forventer lav eller ingen fiskeriaktivitet i selve undersøkelsesområdet for den aktuelle perioden, men vi kunne ikke utelukke sporadisk fiskeriaktivitet, herunder aktivitet fra hvalfangstfartøy. Basert på historisk informasjon om fiskeriaktivitet, kunne autolinefartøy drive fiske vest – sørvest og øst – sørøst for undersøkelsesområdet.
Basert på informasjon fra vår satellittsporings samt rapport fra fiskerikyndig, har det vært fiskeriaktivitet fra autolinefartøy i nærheten av undersøkelsen. Vi forventer at autolinefartøy også vil kunne opptre i umiddelbar nærhet til undersøkelsesområdet for perioden frem til 19.7.2011.
For øvrig viser vi til innholdet i vår uttalelse av 14.4.2011.
04.07.2011Melding - ukemelding28.06.2011Melding - endringsmeldingSkifte av fiskerikyndig28.06.2011Melding - endringsmeldingVi søker om en forlenget tidsperiode for innsamlingen, i tilfelle det skulle behøves. Vi håper ikke det, men det er annen innsamling i området, og været kan også hindre oss. Vi har bedt om 13 dager forlengelse.27.06.2011Melding - ukemelding20.06.2011Melding - ukemelding14.06.2011Melding - oppstartsmelding14.06.2011StatusPågående14.04.2011StatusPlanlagt14.04.2011Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering
Vi forventer lav eller ingen fiskeriaktivitet i selve undersøkelsesområdet for den aktuelle perioden, men vi kan ikke utelukke sporadisk fiskeriaktivitet, herunder aktivitet fra hvalfangstfartøy. Basert på historisk informasjon om fiskeriaktivitet, vil autolinefartøy kunne drive fiske vest – sørvest og øst – sørøst for undersøkelsesområdet.
Sammendrag og tilrådning
Vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for fiskeriaktivitet i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det oppstår konflikter med fiskeriene.
Etter en helhetsvurdering, med bakgrunn i type undersøkelse og at fiskefartøy kan være i fiske i nærheten av undersøkelsesområdet, legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til en skremmeavstand på 4-5 nautiske mil for eventuelle fartøy som driver direktefiske etter torsk og hyse under selve innsamlingen av data i denne undersøkelsen.
Ut fra en helhetsvurdering vil Fiskeridirektoratet anmode om fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.14.04.2011Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOljedirektoratet har ut fra en helhetlig forvaltningsmessig vurdering tatt avstand fra Fiskeridirektoratets ønske om å legge mulig skremmeavstand til grunn for sine høringsuttalelser. Vi legger til grunn at en slik konkret anbefaling i den vedlagte uttalelsen fra Fiskeridirektoratet er av veiledende karakter.
Vi har ingen merknader til at undersøkelsen blir gjennomført som planlagt dersom Fiskeridirektoratet sin tilrådning blir fulgt.
Det må være fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.
08.04.2011Høringskommentar HavforskningsinstituttetIngen merknader på ressursbiologisk grunnlag til at undersøkelsen kan gå som omsøkt.
Vurderingen er gjort med hensyn på aktive gytefelt og konsentrerte gytevandringer opp mot disse.09.03.2011StatusUnder behandling -
Licences
Licences Type of licenceLicence nameUtvinningstillatelse532Undersøkelsestillatelse398 -
Company the acquisition is done for
Company the acquisition is done for Company nameStatoil ASA -
Company doing the acquisition
Company doing the acquisition Company nameGardline Geosurvey Ltd -
Data format
Data format Type dataFormatMediumCommentSeismiske dataSeg-Y og Rapport Hardcopy + DVD + pdf3590 taper+ Navigasjons Data -
Vessel
Vessel Vessel NameType of vesselPhone numberIMO-numberCall signalNation -
Fishery expert
Fishery expert From dateTo dateNamePhone number -
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Area in degrees and decimal minutes.Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutes
(decimal)EW degreesEW minutes
(decimal)17224.52N2018.09E27224.52N2018.09E37224.52N2018.09E47224.52N2018.09E57230.10N2021.01E67230.10N2021.01E77230.10N2021.01E87230.10N2021.01E97230.10N2021.01E107230.10N2021.01E117230.10N2021.01E127230.97N202.44E137230.97N202.44E147230.97N202.44E157230.97N202.44E167225.38N1959.64E177225.38N1959.64E187225.38N1959.64E197225.38N1959.64E207225.38N1959.64E217225.38N1959.64E227225.38N1959.64E -
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Area (the same as above) in degrees, minutes and decimal seconds.Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutesNS secondsEW degreesEW minutesEW seconds1722430.93N20185.31E2722430.93N20185.32E3722430.93N20185.33E4722430.95N20185.34E572305.95N20210.34E672305.96N20210.35E772305.97N20210.35E872305.98N20210.34E972305.99N20210.33E1072306.00N20210.32E1172306.00N20210.31E12723058.00N20226.31E13723058.00N20226.30E14723057.99N20226.29E15723057.98N20226.28E16722522.98N195938.28E17722522.97N195938.27E18722522.96N195938.27E19722522.95N195938.28E20722522.94N195938.29E21722522.93N195938.30E22722522.93N195938.31E