LN11307
Export: PDF
-
General information
-
Last updates
Last updates DateType of updateInformation28.12.2011StatusFerdig28.12.2011Melding - sluttmelding19.12.2011Melding - oppstartsmelding19.12.2011StatusPågående22.11.2011Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOljedirektoratet har ingen merknader til at undersøkelsen blir gjennomført som planlagt.
Vi gjør oppmerksom på at vi ut fra en helhetlig forvaltningsmessig vurdering tar avstand
fra Fiskeridirektoratets ønske om å legge mulig skremmeavstand til grunn for sine uttalelser.
Vi legger til grunn at en slik konkret anbefaling i den vedlagte uttalelsen fra
Fiskeridirektoratet er av veiledende karakter. Ronald Hansen er meldt som fiskerikyndig.
21.11.2011Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering
Vi forventer liten fiskeriaktivitet i området for den aktuelle perioden, men kan ikke utelukke sporadisk fiskeriaktivitet herunder autolinefartøy. Basert på historiske fiskeriaktivitetsdata, forventer vi større aktivitet ca. 10-15 nm sørvest til sørøst for undersøkelsesområdet, knyttet til Nordvestbanken, samt et fiske etter norsk vårgytende sild vest for undersøkelsesområdet, østlig utbredelse av fisket er avhengig av sildas vandringsmønster og tilgjengelighet.
Sammendrag og tilrådning
Vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for fiskeriaktiviteten i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det oppstår konflikter med fiskeriene.
Etter en helhetsvurdering, med bakgrunn i type undersøkelse og at fiskefartøy kan være i fiske i nærheten av undersøkelsesområdet, legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til en skremmeavstand på 4-5 nautiske mil for fartøy som driver direktefiske etter torsk og hyse under selve innsamlingen av data i denne undersøkelse.
Vi noterer at Ronald Hansen er meldt inn som fiskerikyndig om bord i Fugro Meridian, C6QR4 for denne undersøkelsen.
17.11.2011Melding - endringsmeldingDa har vi fått på plass fiskeri representant og området for surveyen er utvidet noe. Vi regner med oppstart desember.26.10.2011Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOljedirektoratet har ingen merknader til at undersøkelsen blir gjennomført som planlagt og gjør oppmerksom på at vi ut fra en helhetlig forvaltningsmessig vurdering tar avstand fra Fiskeridirektoratets ønske om å legge mulig skremmeavstand til grunn for sine uttalelser. Vi legger til grunn at en slik konkret anbefaling i den vedlagte uttalelsen fra Fiskeridirektoratet er av veiledende karakter. Det må være fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.24.10.2011Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering
Vi forventer liten fiskeriaktivitet i området for den aktuelle perioden, men kan ikke utelukke sporadisk fiskeriaktivitet, herunder fra autolinefartøy. Basert på historiske fiskeriaktivitetsdata, forventer vi større aktivitet ca. 10-15 nm sørvest til sørøst for undersøkelsesområdet, knyttet til Nordvestbanken.
Sammendrag og tilrådning
Vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for fiskeriaktiviteten i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det oppstår konflikter med fiskeriene.
Etter en helhetsvurdering, med bakgrunn i type undersøkelse og at fiskefartøy kan være i fiske i nærheten av undersøkelsesområdet, legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til en skremmeavstand på 4-5 nautiske for eventuelle fartøy som driver direktefiske etter torsk og hyse under selve innsamlingen av data i denne undersøkelse.
Ut fra en helhetsvurdering vil Fiskeridirektoratet anmode om fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.
21.10.2011Høringskommentar HavforskningsinstituttetIngen merknader til endringsmeldingen.20.10.2011Melding - endringsmeldingMye dårlig vær har forsinket innsamlingen.07.09.2011Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertVi har ingen merknader til at undersøkelsen blir gjennomført som planlagt dersom Fiskeridirektoratets tilrådning blir fulgt, men vi gjør oppmerksom på at vi ut fra en helhetlig forvaltningsmessig vurdering tar avstand fra Fiskeridirektoratets ønske om å legge mulig skremmeavstand til grunn for sine uttalelser. Vi legger til grunn at en slik konkret anbefaling i den vedlagte uttalelsen fra Fiskeridirektoratet er av veiledende karakter.
Det må være fiskerikyndig bemanning på hovedfartøyet.
06.09.2011Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering
Vi forventer lav fiskeriaktivitet i området for den aktuelle perioden, men kan ikke utelukke sporadisk fiskeriaktivitet, herunder autolinefartøy.
Sammendrag og tilrådning
Vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for eventuell fiskeriaktivitet i området. Undersøkelsen må stanses eller endret på kort varsel dersom det oppstår konflikter med fiskeriene.
Etter en helhetsvurdering, med bakgrunn i type undersøkelse og at fiskefartøy kan være i fiske i nærheten av undersøkelsesområdet, legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til en skremmeavstand på 4-5 nautiske mil for eventuelle fartøy som driver direktefiske etter torsk og hyse under innsamlingen av data i denne undersøkelsen.
Ut fra en helhetsvurdering vil Fiskeridirektoratet anmode om fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.
05.09.2011Høringskommentar HavforskningsinstituttetIngen merknader til endringsmeldingen.27.07.2011Melding - endringsmeldingGrunnet store forsinkelser på pågående surveyer og at RWE skal kjøre en haste survey før vi begynner i Barentshavet ser det ut som vi blir forsinket med 2 til 4 uker med oppstart.10.06.2011StatusPlanlagt10.06.2011Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOljedirektoratet har ut fra en helhetlig forvaltningsmessig vurdering tatt avstand fra Fiskeridirektoratets ønske om å legge mulig skremmeavstand til grunn for sine høringsuttalelser. Vi legger til grunn at en slik konkret anbefaling i den vedlagte uttalelsen fra Fiskeridirektoratet er av veiledende karakter.
Vi har ingen merknader til at undersøkelsen blir gjennomført som planlagt dersom Fiskeridirektoratet sin tilrådning blir fulgt.
Det må være fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.10.06.2011Høringskommentar HavforskningsinstituttetHavforskningsinstituttet har ingen merknader på ressursbiologisk grunnlag.10.06.2011Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering
Vi forventer lav fiskeriaktivitet i området for den aktuelle perioden, men vi kan ikke utelukke sporadisk fiskeriaktivitet. Aktivitet fra hvalfangstfartøy (ut august måned) kan ikke utelukkes i området.
Sammendrag og tilrådning
Vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for fiskeriaktivitet i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det oppstår konflikter med fiskeriene.
Etter ei helhetsvurdering, med bakgrunn i type undersøkelse og at fiskefartøy kan være i fiske i nærheten av undersøkelsesområdet, legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til en skremmeavstand på 4-5 nautiske mil for eventuelle fartøy som driver direktefiske etter torsk og hyse under selve innsamlingen av data i denne undersøkelsen.
Ut fra en helhetsvurdering vil Fiskeridirektoratet anmode om fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.
09.05.2011StatusUnder behandling -
Licences
Licences Type of licenceLicence nameUtvinningstillatelse492 -
Company the acquisition is done for
Company the acquisition is done for Company nameLundin Norway AS -
Company doing the acquisition
Company doing the acquisition Company nameFugro Survey AS -
Data format
Data format Type dataFormatMediumCommentSeismiske datasegydigitalt -
Vessel
Vessel Vessel NameType of vesselPhone numberIMO-numberCall signalNationFugro MeridianHovedfartøy (innsamlingsfartøy)+44 1224 257 6258101331C6QR4Bahamas -
Fishery expert
Fishery expert From dateTo dateNamePhone number -
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Area in degrees and decimal minutes.Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutes
(decimal)EW degreesEW minutes
(decimal)17150.09N201.38E27150.09N201.38E37150.09N201.38E47150.09N201.38E57150.09N201.38E67150.19N2027.24E77150.19N2027.24E87150.19N2027.24E97150.19N2027.24E107150.19N2027.24E117150.19N2027.24E127157.72N2027.02E137157.72N2027.02E147157.72N2027.02E157157.72N2027.02E167157.72N2027.02E177157.62N200.98E187157.62N200.98E197157.62N200.98E207157.62N200.98E217157.62N200.98E227157.62N200.98E237157.62N200.98E -
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Area (the same as above) in degrees, minutes and decimal seconds.Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutesNS secondsEW degreesEW minutesEW seconds171505.30N20122.66E271505.29N20122.67E371505.28N20122.67E471505.27N20122.68E571505.27N20122.70E6715011.39N202714.46E7715011.39N202714.47E8715011.40N202714.48E9715011.41N202714.49E10715011.42N202714.49E11715011.43N202714.49E12715743.24N20271.29E13715743.25N20271.28E14715743.26N20271.28E15715743.27N20271.26E16715743.27N20271.25E17715737.11N20059.07E18715737.11N20059.06E19715737.11N20059.05E20715737.10N20059.05E21715737.09N20059.04E22715737.08N20059.04E23715737.07N20059.04E