Veslemoy
Export: PDF
-
General information
-
Last updates
Last updates DateType of updateInformation01.11.2011Melding - sluttmeldingAcquisition is now complete and the vessel is currently heading to Stavanger for demobilisation.01.11.2011StatusFerdig01.11.2011Melding - sluttmeldingAcquisition is now complete and the vessel is currently heading to Stavanger for demobilisation.26.10.2011Melding - ukemeldingUp to 2400 on 25th October:~ 59 hours standby weather (41%)~ 54 hours analogue data acquisition (37.5%)~ 31 hours transit to/from port (21.5%)25.10.2011Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering
På grunnlag av blant annet historisk aktivitetsinformasjon, forventer vi ikke intensiv fiskeriaktivitet i undersøkelsesområdet.
Sammendrag og tilrådning
Etter en helhetsvurdering, legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til en skremmeavstand på 18nautiske mil i relasjon til fartøy som driver direktefiske etter torsk og hyse under selve innsamlingen av data i denne undersøkelse.
Vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for fiskeriaktiviteten i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det oppstår konflikter med fiskeriene.
25.10.2011Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOljedirektoratet har ingen merknader til at tidsperioden for undersøkelsen forlenges til 9.11.2011.
Vi gjør oppmerksom på at vi ut fra en helhetlig forvaltningsmessig vurdering tar avstand fra Fiskeridirektoratets ønske om å legge mulig skremmeavstand til grunn for sine uttalelser. Vi legger til grunn at en slik konkret anbefaling i den vedlagte uttalelsen fra Fiskeridirektoratet er av veiledende karakter.
Fiskerikyndig for undersøkelsen er Ronald Hansen.
20.10.2011Høringskommentar HavforskningsinstituttetIngen merknader til endringsmeldingen.20.10.2011Melding - oppstartsmeldingThe vessel arrived on site on 13th October but no seismic acquisition has yet commenced. The vessel has since been in and out on port due to deteriorating weather conditions.20.10.2011Melding - endringsmeldingWe kindly request an extension to the permit which is due to expire 24th October, for another 2 weeks, as no useable data has yet been acquired due to adverse weather conditions.19.10.2011StatusPågående23.09.2011Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertOljedirektoratet har ut fra en helhetlig forvaltningsmessig vurdering tatt avstand fra Fiskeridirektoratets ønske om å legge mulig skremmeavstand til grunn for sine høringsuttalelser. Vi legger til grunn at en slik konkret anbefaling i den vedlagte uttalelsen fra Fiskeridirektoratet er av veiledende karakter.
Vi har ingen merknader til at undersøkelsen blir gjennomført som planlagt23.09.2011Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering:
På grunnlag av blant annet historisk aktivitetsinformasjon, forventer vi ikke intensiv fiskeriaktivitet i undersøkelsesområdet.
Sammendrag og tilrådning:
Etter ei helhetsvurdering legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til ei skremmeavstand på 18 nautiske mil i relasjon til fartøy som driver et direktefiske etter torsk og hyse under selve innsamlingen av seismiske data i denne undersøkelsen.
Vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for eventuell fiskeriaktivitet i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det oppstår konflikter med fiskeriene.
22.09.2011Melding - endringsmeldingThe M/V Geo Prospector which is schedule to carry out the survey work has experienced weather downtime and as a consequence the survey is likely to start around the 30th September. Therefore we would like to kindly request an extension to the current perm23.08.2011Sokkeldirektoratet brev til selskapene oppsummertVi har ingen merknader til at undersøkelsen blir gjennomført som planlagt dersom Fiskeridirektoratets tilrådning blir fulgt, men vi gjør oppmerksom på at vi ut fra en helhetlig forvaltningsmessig vurdering tar avstand fra Fiskeridirektoratets ønske om å legge mulig skremmeavstand til grunn for sine uttalelser. Vi legger til grunn at en slik konkret anbefaling i den vedlagte uttalelsen fra Fiskeridirektoratet er av veiledende karakter. Det må være fiskerikyndig bemanning på hovedfartøyet.23.08.2011StatusPlanlagt22.08.2011Høringskommentar HavforskningsinstituttetIngen merknader på ressurbiologisk grunnlag.22.08.2011Høringskommentar Fiskeridirektoratet22.08.2011Høringskommentar FiskeridirektoratetFiskerifaglig vurdering
På grunnlag av blant annet historisk aktivitetsinformasjon, forventer vi ikke intensiv fiskeriaktivitet i undersøkelsesområdet.
Sammendrag og tilrådning
Undersøkelsens geografiske utstrekning er minimal og åpner derfor for en viss fleksibilitet til fordel for eventuell pågående fiskeriaktivitet og aktivitet som starter opp.
Etter en helhetsvurdering legger Fiskeridirektoratet til grunn at det må tas hensyn til en skremmeavstand på 18 nautiske mil i relasjon til fartøy som driver direktefiske etter torsk og hyse under selve innsamlingen av seismiske data i denne undersøkelsen.
Vi forutsetter at undersøkelsen utføres med aktsomhet og uten å være til hinder for fiskeriaktivitet i området. Undersøkelsen kan bli anmodet endret og stanset dersom det oppstår konflikt med fiskeriene.
Ut fra en helhetsvurdering vil Fiskeridirektoratet anmode om fiskerikyndig bemanning på fartøyet som utøver undersøkelsen.
25.07.2011StatusUnder behandling -
Licences
Licences Type of licenceLicence nameUtvinningstillatelse531 -
Company the acquisition is done for
Company the acquisition is done for Company nameMarathon Petroleum Norge AS -
Company doing the acquisition
Company doing the acquisition Company nameMarathon Petroleum Norge AS -
Data format
Data format Type dataFormatMediumCommentSeismiske dataSEGDTape -
Vessel
Vessel Vessel NameType of vesselPhone numberIMO-numberCall signalNation -
Fishery expert
Fishery expert From dateTo dateNamePhone number -
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Area in degrees and decimal minutes.Coordinates –including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutes
(decimal)EW degreesEW minutes
(decimal)1722.50N1818.75E2722.50N1818.75E3722.50N1818.75E4722.50N1818.75E5722.50N1818.76E6722.70N1834.64E7722.70N1834.64E8722.70N1834.64E9722.70N1834.64E10722.70N1834.64E11722.70N1834.64E12728.40N1833.91E13728.40N1833.91E14728.40N1833.91E15728.40N1833.91E16728.40N1833.91E17728.20N1817.94E18728.20N1817.94E19728.20N1817.94E20728.20N1817.94E21728.20N1817.94E22728.20N1817.94E -
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50
Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Area (the same as above) in degrees, minutes and decimal seconds.Coordinates – alternativ display – including turnarea (gross), datum: ED50 Point numberNS degreesNS minutesNS secondsEW degreesEW minutesEW seconds172229.97N181845.27E272229.95N181845.27E372229.94N181845.28E472229.94N181845.29E572229.94N181845.31E672241.93N183438.30E772241.94N183438.31E872241.94N183438.32E972241.95N183438.33E1072241.96N183438.34E1172241.98N183438.34E1272823.97N183354.34E1372823.99N183354.34E1472824.00N183354.33E1572824.00N183354.32E1672824.01N183354.31E1772812.01N181756.31E1872812.01N181756.30E1972812.00N181756.29E2072811.99N181756.28E2172811.98N181756.27E2272811.97N181756.27E